پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wed 15 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۰۵:۰۷

کارشناسان مدیریت سیالات ملی حفاری موفق شدند
تولید ماده شیمیایی کاربردی در عملیات حفاری با منشاء گیاهی

باشگاه خبری فراساحل: کارشناسان مدیریت سیالات شرکت ملی حفاری ایران با اجرای یک پروژه تحقیقاتی موفق به تولید  یک نوع ماده شیمیایی کاربردی در عملیات حفاری با منشاء گیاهی شدند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، هوشنگ عسکری کارشناس ارشد اداره مهندسی اجرایی مدیریت خدمات سیالات حفاری در این باره گفت: ماده لوبریکانت گیاهی سازگار با محیط زیست است. وی افزود: این ماده نقش روانساز در سیال حفاری را ایفا ‌می‌کند و ضمن کاهش گشتاور پیچشی و کاهش اصطکاک ‌می‌تواند در افزایش سرعت و راندمان  عملیات حفاری موثر واقع شود. عسکری اظهار کرد: این محصول  در ایران مشابه ندارد و نمونه غیر گیاهی آن از مشتقات نفتی است که با تجاری سازی ماده جدید بتدریج از چرخه مصرف خارج ‌می‌شود.

کارشناس ارشد اداره مهندسی اجرایی مدیریت خدمات سیالات حفاری شرکت گفت: با توجه به تاکید مدیریت ارشد شرکت مبنی بر کاربست کامل ضوابط و استانداردهای زیست محیطی طرح تولید ماده لوبریکانت گیاهی با همکاری یک شرکت دانش بنیان داخلی اجرایی و هم اکنون در عملیات حفاری استفاده و موجب بهبود و سهولت در حفاری شده است. وی از ویژگی‌های ماده جدید را دوستدار محیط زیست بودن بویژه در عملیات حفاری دریا  و میزان کم مصرف در قیاس با مواد شیمیایی موجود عنوان کرد و افزود: مواد کاربردی در تولید این ماده به طور صد درصد داخلی و پایه گیاهی دارد و در عملیات حفاری هر حلقه چاه حداقل 10 بشکه آن مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد.


عسکری با بیان اینکه استفاده از تجارب و داشته‌های فنی و اشنایی با کارکرد مواد با منشاء گیاهی زمینه این نوآوری و موفقیت را فراهم آورد، خاطر نشان کرد: مراحل تست آزمایشگاهی در آزمایشگاه‌های معتبر و مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست و تست  میدانی این محصول مورد قبول کارشناسان قرار گرفته و ثبت تولید آن به نام شرکت ملی حفاری ایران از سوی این مدیریت با مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت در دست پیگیری ‌می‌باشد.



  کد خبر : 4095
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :